Po čtyřech letech dominance nastaly pro Red Bull skromnější časy. Rok 2014 přinesl druhé místo a tři vítězství. V roce 2015 se Renault nezlepšil, ba spíše naopak a Red Bull šel se svou formou dolů. Nebylo to ale jen pohonnou jednotkou. Na začátku sezóny bylo Toro Rosso se stejným motorem minimálně vyrovnaným soupeřem Red Bullu. Tým z Milton Keynes dosáhl pokroku s RB11 až ve Španělsku. Nakonec tým skončil 4. ze 187 body (o rok dříve to bylo 405 bodů). Sebastiana Vettela nahradil Daniil Kvjat. Z hlediska počtu bodů to byla pořádně vyrovnaná jezdecká dvojice. Kvjat jich získal 95, Ricciardo 92. V kvalifikacích byl úspěšnější Ricciardo, který ruského mladíka porazil celkem 12x. Jeho průměrná kvalifikační pozice byla 7,26 (u Kvjata 8,68). Ricciardo dokázal v Malajsii, Monaku a Maďarsku získat v kvalifikaci 4. místo. V USA byl třetí a v Singapuru dokonce druhý. V závodech to bylo trochu horší. Ricciardo se dostal jen dvakrát na stupně vítězů: v Maďarsku byl třetí, v Singapuru druhý. V Británii, Belgii a Rusku neviděl cíl. V USA se Ricciardo dokonce dostal do čela závodu, když předjel Hamiltona. Vítězství z toho ale nakonec nebylo. Kvjat se kvalifikoval nejlépe 4. a to v Singapuru, USA a v Mexiku. Na stupně vítězů se dostal jen jednou – v Maďarsku byl druhý. Cíl závodu neviděl Kvjat v Číně a v USA. Do prvního závodu (Austrálie) Kvjat kvůli technickému problému vůbec neodstartoval. Během víkendu v Japonsku pak Kvjat spektakulárně boural. Srovnání výsledků jezdců Red Bullu. Nejhorším závodem bylo pro Red Bull z hlediska bodů Japonsko, kde nezískal ani bod. Nejlepším závodem pak bylo nepochybně Maďarsko, kde obsadili jezdci Red Bullu druhé a třetí místo za vítězným Vettelem. Není bez zajímavosti, že čtvrtý skončil další jezdec spojený s Red Bullem – Max Verstappen. Pro Red Bull to byl hodně divoký rok i mimo závodní okruhy. Nejdříve vypověděl smlouvu Renaultu o rok dříve, než bylo plánováno. Red Bull věřil, že se dohodne s Mercedesem, ale ten ho odmítl stejně jako Ferrari a Honda. V roce 2016 budou rudí býci jezdit opět s motory Renault, které ale ponesou název Tag Heuer. 10 Fotogalerie Sezóna 2015 z pohledu Red Bullu Petr Kubala 28. prosince 2015 • 17:07 Po delším období dominance přišly pro Red Bull poněkud chudší léta. Po čtyřech letech dominance nastaly pro Red Bull skromnější časy. Rok 2014 přinesl druhé místo a tři vítězství. V roce 2015 se Renault nezlepšil, ba spíše naopak a Red Bull šel se svou formou dolů. Nebylo to ale jen pohonnou jednotkou. Na začátku sezóny bylo Toro Rosso se stejným motorem minimálně vyrovnaným soupeřem Red Bullu. Tým z Milton Keynes dosáhl pokroku s RB11 až ve Španělsku. Nakonec tým skončil 4. ze 187 body (o rok dříve to bylo 405 bodů). Sebastiana Vettela nahradil Daniil Kvjat. Z hlediska počtu bodů to byla pořádně vyrovnaná jezdecká dvojice. Kvjat jich získal 95, Ricciardo 92. V kvalifikacích byl úspěšnější Ricciardo, který ruského mladíka porazil celkem 12x. Jeho průměrná kvalifikační pozice byla 7,26 (u Kvjata 8,68). Ricciardo dokázal v Malajsii, Monaku a Maďarsku získat v kvalifikaci 4. místo. V USA byl třetí a v Singapuru dokonce druhý. V závodech to bylo trochu horší. Ricciardo se dostal jen dvakrát na stupně vítězů: v Maďarsku byl třetí, v Singapuru druhý. V Británii, Belgii a Rusku neviděl cíl. V USA se Ricciardo dokonce dostal do čela závodu, když předjel Hamiltona. Vítězství z toho ale nakonec nebylo. Kvjat se kvalifikoval nejlépe 4. a to v Singapuru, USA a v Mexiku. Na stupně vítězů se dostal jen jednou – v Maďarsku byl druhý. Cíl závodu neviděl Kvjat v Číně a v USA. Do prvního závodu (Austrálie) Kvjat kvůli technickému problému vůbec neodstartoval. Během víkendu v Japonsku pak Kvjat spektakulárně boural. Srovnání výsledků jezdců Red Bullu. Nejhorším závodem bylo pro Red Bull z hlediska bodů Japonsko, kde nezískal ani bod. Nejlepším závodem pak bylo nepochybně Maďarsko, kde obsadili jezdci Red Bullu druhé a třetí místo za vítězným Vettelem. Není bez zajímavosti, že čtvrtý skončil další jezdec spojený s Red Bullem – Max Verstappen. Pro Red Bull to byl hodně divoký rok i mimo závodní okruhy. Nejdříve vypověděl smlouvu Renaultu o rok dříve, než bylo plánováno. Red Bull věřil, že se dohodne s Mercedesem, ale ten ho odmítl stejně jako Ferrari a Honda. V roce 2016 budou rudí býci jezdit opět s motory Renault, které ale ponesou název Tag Heuer. Foto: Getty Images / Clive Mason, Dan Istitene, Charles Coates, Lars Baron F1sport.cz Daniel RicciardoRed Bull RacingDaniil Kvjat