Renault by uvítal rozpočtový strop pro výrobce motorů

Stáj Renault se domnívá, že by formule 1 měla zvážit zavedení omezení toho, kolik mohou výrobci investovat do vývoje svých motorů.

S novou sezónou F1 začala platit také nová technická pravidla, když byl pro tento rok zrušen systém vývojových žetonů, výrobci motorů tak mohou v průběhu sezóny volněji vyvijet svůj motor.

Vývoj současných hybridních pohonných jednotek je však nákladný, prezident Renault Sport Racing Jerome Stoll se proto domnívá, že investice do vývoje by měly být pod kontrolou.

„Hybrid je něco velmi zajímavého, problém nakonec ale představují náklady této technologie,“ řekl pro Motorsport.com Stoll.

„Musíme si dávat pozor na náklady a zajistit návratnost našich investic. Je třeba také zjistit, zda se dá někde ušetřit nebo trochu krotit náklady na vývoj pro každého výrobce.“

Pohonné jednotky | Renault

Náš motor se zlepšil více, než jsme čekali, zní z Renaultu

Stoll zároveň řekl, že souhlasí s prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeanem Todtem, který na volání po jednodušších a hlasitějších motorech zareagoval, že pro udržení zájmu výrobců je potřeba, aby formule 1 technologicky postupovala s dobou.

„Musíte vzít v potaz, že pokud tady závodíme, je to také z technologických důvodů,“ dodal Stoll.

„Za tím, že jsme i my bojovali za zavedení hybridních systémů do těchto motorů, byl fakt, že i v konkurenčním prostředí F1 můžeme pomoci životnímu prostředí snížením spotřeby paliva o 30 až 40 procent.“

„Dokonale to ilustruje to, že v této soutěži můžete působit i bez toho, abyste byl někým, kdo chce zabít tuto planetu. Máte rádi tu soutěživost, tu vášeň, můžete ale pracovat také tak, jak to od vás všichni očekávají.“

Poradce Red Bullu Helmut Marko si pak myslí, že motory by ve formuli 1 měly být hlasité, nechce však, aby bylo zvýšení hlasitosti dosaženo uměle.

„Nikdo by to nekupoval. Musíme mít znovu pořádné motory, motory, které mají znovu sílu a z jejich zvuku to přesně vycítíte. Klíčovým musí být znovu jezdec, ne inženýr. K tomu musí dojít, chci totiž obdivovat člověka, který odvádí výjimečnou práci.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
11:14 | Narozeniny dnes slaví David Coulthard (46).
11:04 | Jean Todt by byl rád, kdyby bylo prvních deseti vozů v sedmi, osmi desetinách.
20:05 | Klíčové okamžiky GP Austrálie 2017 odkaz
26. března | Ricciardo měnil převodovku + 5 míst
25. března | To nej z kvalifikace (video) odkaz

GP Austrálie 2017

Pátek 24. března 2017
1. trénink Hamilton (1:24.220)
2. trénink Hamilton (1:23.620)
Sobota 25. března 2017
3. trénink Vettel (1:23.380)
Kvalifikace Hamilton (1:22.188)
Neděle 26. března 2017
Závod Vettel

Nejčtenější články

GP Austrálie 2017: První závod sezóny vyhrál Vettel

GP Austrálie 2017: První závod sezón…

Dobrá rychlost i strategie. Grand Prix Austrálie vyhrál Vettel před Hamiltonem a Bottasem.

včera | | 495 N/A
Kvalifikaci na GP Austrálie vyhrál Hamilton, Ricciardo boural

Kvalifikaci na GP Austrálie vyhrál H…

Lewis Hamilton získal pole position na první závod sezóny 2017. V první řadě bude vedle něj stát Sebastian Vettel.

25.  3.  2017 | | 369 N/A
Ve druhém tréninku zůstal na čele Hamilton, Palmer boural

Ve druhém tréninku zůstal na čele Ha…

Také ve druhém tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Trénink přerušila nehoda Jolyona Palmera.

24.  3.  2017 | | 153 N/A
Kde sledovat F1 v roce 2017?

Kde sledovat F1 v roce 2017?

Kde budete moci v roce 2017 sledovat tréninky, kvalifikace a závody formule 1?

22.  3.  2017 | | 59 N/A
V prvním tréninku na GP Austrálie 2017 byl nejrychlejší Hamilton

V prvním tréninku na GP Austrálie 20…

Lewis Hamilton byl v prvním letošním tréninku nejrychlejší před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem.

24.  3.  2017 | | 32 N/A