Pod dvojitou žlutou vlajkou budou muset jezdci vzdát svůj pokus

Pod dvojitou žlutou vlajkou budou muset jezdci vzdát svůj pokus

FIA stále řeší problémy s dvojitou žlutou vlajkou a trochu nejasným výkladem pravidel.

Pokud na trati vlají dvojité žluté vlajky, nesmí jezdec samozřejmě předjíždět a musí zpomalit a to zpomalit opravdu hodně, aby byl připraven změnit směr nebo zastavit.

Na jednu stranu zde máte nebezpečnou situaci – třeba traťové maršály, kteří odklízejí vůz a na straně druhé jezdce, který chce zajet co nejlepší čas.

Diskuse se rozhořela po Maďarsku, kde Rosberg i přes dvojité žluté vlajky zajel pole position. V Singapuru pak dostal Pérez penalizaci – za nedostatečné zpomalení pod dvojitou žlutou dostal penalizaci 5 míst a za předjíždění 3 místa.   

FIA přitom v reakci na Rosbergovo počínání uvedla, že v případě potřeby dvojitých žlutých vlajek budou vyvěšeny v tréninku či kvalifikaci červené vlajky. Po diskusi s jezdci a týmy se tak nestalo.

Nyní by mělo dojít k úpravě. Pokud budou vyvěšeny dvojité žluté vlajky, musí zjednodušeně řečené jezdec vzdát své rychlé kolo (pokud projede daným místem). Musí být jasné, že se nepokusil stanovit smysluplný čas. Jezdec samozřejmě nemusí nutně zajet do boxů.

Zřejmě i v důsledku počínání Péreze se pod dvojitými žlutými vlajkami rozhodně nesmí předjíždět. Výmluva, že jel druhý jezdec pomalu, nebude akceptována, pokud nebylo evidentní, že je druhý vůz poškozen, má defekt apod.

Jedná se o instrukce pro GP Malajsie, ale lze předpokládat, že se tento postup stane pravidlem. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud