Týmové dvojky
Dost často se říká, že na týmovou režii je zatím brzy. Je nepochybně pravda, že odepsat z boje o titul Bottase a Räikkönena po dvou či třech závodech by bylo vůči nim velmi neseriozní. Na druhou stranu se v Bahrajnu rozdává stejné množství bodů jako v Abú Dhabí a i když je F1 v mnoha věcech složitá, v tomto je až krutě jednoduchá — titul získá ten, kdo bude mít na konci nejvíce bodů.
Zejména na Räikkönena bude vyvíjen velký tlak. Jeho úkol je jasný: získávat stupně vítězů a porážet v závodech alespoň jeden Mercedes. Čím méně a čím déle se mu to nebude dařit, tím více bude klesat jeho šance na to, že také v příštím roce bude oblékat závodní overal Ferrari.
Räikkönen zatím pódium nezískal, ale na jeho obranu je potřeba říci, že v případě Ferrari to občas vypadá, že veškerá intelektuální a výpočetní kapacita týmu padla na vítězství či úspěch Sebastiana Vettela.
Foto: Getty Images / Clive Mason, Lars Baron, Mark Thompson
Pokračování 2 / 7
Strategie a desetiny sekundy
Bylo by krásné, kdyby si to Hamilton a Vettel rozdali na trati kolo na kolo, ale v F1 to chodí trochu jinak. Ferrari musí očekávat, že rudý monopost bude stát na startu v ideálním případě na druhém místě. V závodě pak budou rozhodovat strategie i štěstí. Bylo to tak zatím ve všech třech závodech. Rozhodoval safety car, strategie a v Bahrajnu také z části penalizace pro Hamiltona.
Pokračování 3 / 7
Pneumatiky
Podle Auto Motor und Sport ale i dalších zdrojů se Ferrari velmi daří dostat pneumatiky do správného provozního okna. Naopak Mercedes má v závodě problémy a to zejména při vyšších teplotách.
Právě pneumatikám se Mercedes věnoval během sezónních testů v Bahrajnu. Důležitou roli to bude hrát až v červencových závodech, kdy by mohlo být horko.
Pokračování 4 / 7
Vývoj
Mezi Ferrari a Mercedesem je to v závodě těsné, ale jsme teprve na začátku sezóny a týmy budou velmi rychle vyvíjet a nacházet desetiny, ze kterých mohou být na konci sezóny i 2 sekundy. Ferrari se přitom v posledních letech vývoj v průběhu sezóny příliš nedařil. Tu loňskou ale v Maranellu údajně obětovali letošnímu roku...a zatím to vychází.
Pokračování 5 / 7
Motory
Letos je to z pohledu pohonných jednotek velmi, velmi kruté. Jezdec má na celou sezónu jen 4. V souboji o titul to bude mít dva důsledky: po zrušení žetonového systému se může vyvíjet bez omezení. Tým ale nakonec může během sezóny nasadit jen tři upgrady a to právě kvůli omezení počtu pohonných jednotek.
Kromě toho se ve druhé polovině sezóny můžeme dočkat penalizací. Za překročení limitu je 10 míst za první pátou, první šestou atd. komponentu a dalších 5 za druhou pátou, druhou šestou atd. Omezeno je přitom tzv. hromadění komponent. Nelze tedy očekávat to, co vloni udělal například Hamilton. Ve Spa nasadil i několik kusů od každé komponenty a do konce roku měl vystaráno.
Pokračování 6 / 7
Za kratší konec tahá Ferrari
Bottas už sice nasadil druhou elektroniku, ale jinak je na tom Mercedes zatím dobře. Ferrari má podstatně větší problémy. Räikkönen už do Bahrajnu přijel s druhou baterií a elektronikou. V prvním tréninku měl pak problém a musel nasadit druhý motor, MGU-H a turbo. Ferrari věří, že motor bude možné ještě znovu použít (alespoň v trénincích).
Ale ani Vettel na tom není ideálně. Během víkendu musel použít druhé turbo, MGU-H a baterii. Ferrari přitom mělo v úmyslu nasadit v Kanadě upgrade a do té doby vydržet s prvními kusy.
Jak ukázal vloni Hamilton při souboji s Rosbergem, důležitá bude také spolehlivost. Mezi Hamiltonem a Vettelem je to nyní vyrovnané. Stačí ale jedno selhání a soupeř dostane 25 bodů k dobru.
Pokračování 7 / 7
Red Bull
Red Bull měl být černým koněm letošní sezóny. Zatím má problémy s pneumatikami, šasi i pohonnou jednotkou. Do Barcelony hodlá přivést nové šasi a v Kanadě se dočká i úprav v oblasti pohonné jednotky. Red Bull uměl vždy velmi dobře napravovat své problémy a mít dobrou druhou část sezóny. Může tak do souboje o titul vážně promluvit – když už nic jiného, bude Mercedes a Ferrari obírat o body a zejména Scuderii komplikovat situaci v kvalifikaci.