10
Fotogalerie

Inovace nemají jen největší týmy, podívejte se na analýzu vozu STR12

Kterými technickými novinkami zaujalo letos Toro Rosso pod vedením Jamese Keye?

Možná se to nezdá, ale s inovacemi nepřicházejí jen top týmy a ne vždy udávají nové trendy ve vývoji jen ti nejsilnější.

Známe množství příkladů, kdy houževnaté týmy středu pole inspirovaly mnohem bohatší a výsledkově úspěšnější stáje. V posledních letech je takovým neopěvovaným průkopníkem tým Toro Rosso pod technickým vedením Jamese Keye.

V nedávné době od Toro Rosso ostatní zkopírovali otevřené štěrbiny v bočnicích zadního křídla, nosník zadního křídla protínající koncovku výfuku, či způsob rozložení chladicího systému.

V minulé sezóně však Toro Rosso nejvíce doplácelo na rok starý agregát Ferrari, se kterým stáj nedokázala konkurovat autům s novými pohonnými jednotkami Renaultu a Hondy. Pozitivem pro nadcházející sezónu je, že Toro Rosso dostane novou verzi pohonné jednotky Renaultu a na rozdíl od loňského modelu s tím počítá již od počátku vývoje STR12.

01 nose.jpg

Vizuálně nejmarkantnější je asi změna nosové části, kde se Toro Rosso vydalo podobným směrem jako Mercedes.

Nosový kužel je oproti minulé sezóně užší a bez nevzhledné špičky. Tvar špičky byl jemně pozměněn v průběhu pátého dne testů v Barceloně, čehož si lze všimnout v levé polovině na obrázku níže.

02 str-nose.jpg

Trochu zvláštně působí držáky TV kamer, které jsou zcela očividně navrženy proti původnímu záměru pravidel. Inženýři ale přece jen našli v pravidlech způsob, jak vysunout kamery poměrně daleko do stran.

03 tvcams.jpg

Současně s Mercedesem přišli i inženýři Toro Rosso na nápad s vyvýšením vnějšího kotevního bodu horního A-ramene přední nápravy.

04 kpin.jpg

Stejně, jako jsme již zmínili v případě Mercedesu, účelem řešení je v první řadě situovat ramena do aerodynamicky vhodnější pozice.

Čas ukáže, zda je to další z inovací, kterou si od Toro Rosso osvojí i zbytek startovního pole.

05 flwb.jpg

Na aerodynamické tvarování spodního A-ramene zase navazuje menší lopatka vyrůstající z boku šasi. Tyto prvky společně usměrňují proudění tekoucí k přední části podlahy i k novým deflektorům.

06 sp.jpg

Deflektory a bočnicová křídla působí oproti zbytku auta konzervativně. Zajímavá je však spodní hrana vstupního otvoru bočnic. Oproti zbytku vstupního otvoru je výrazně předsunutá, čímž Toro Rosso získalo jednak výhodu větší plochy vstupního otvoru a zároveň vstupní otvor může být nadále kolmý na směr proudění.

07 floor-2.jpg

Podlaha obsahuje podlouhlou štěrbinu na stejném místě jako například podlaha nového Ferrari (všimněte si toho na obrázku výše).

08 floor.jpg

Na studiových fotografiích i během představení nového monopostu se pečlivě zakrývaly štěrbiny v zadní části podlahy, ale při bližším pohledu jsme neobjevili nic, co bychom už předtím neměli možnost vidět.

Možná tím jen Toro Rosso chtělo odpoutat pozornost od samotného zadního rohu podlahy, který je nezvykle ohnutý nahoru a na okraji obsahuje prvek dosud běžně používaný dříve v přední části podlahy.

09 y100.jpg

Na obrázcích vidíme kaskádové křídlo, které je pro tento rok zcela nové. Za jeho odtokovou hranou se nachází kratší klapka upravená žáruvzdornou povrchovou úpravou.

Difuzor zatím nese prvky loňské verze.

10 diff.jpg

Foto: Red Bull Content Pool; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud