Hamilton v roli jezdícího technického delegáta: po ohebných křídlech ukázal na pneumatiky | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Hamilton v roli jezdícího technického delegáta: po ohebných křídlech ukázal na pneumatiky

FIA od Francie zpřísní pravidla ohledně tlaků v pneumatikách. Na jeden z triků upozornil před měsícem Lewis Hamilton.

Po defektech v Baku došlo ke zpřísnění kontrol tlaků a teplot pneumatik. K defektům na vozech Strolla a Verstappena mělo dojít kvůli provozním podmínkám. Předpokládá se, že některé týmy v závodech jezdí s nižším tlakem pneumatik.

Technická směrnice, která začne platit z velké části už od tohoto víkendu, má podle webu RaceFans na 12 stránek. Kromě odlišného měření tlaků upravuje také práci se zahřívacími dekami. 

Není to jediná technická směrnice, jejíž dopady uvidíme ve Francii. Od včera platí také přísnější testy ohebnosti zadních křídel.

Na zadní křídlo Red Bull ukázal nedávno Lewis Hamilton. „Red bully jsou na rovinkách opravdu rychlé,“ řekl Hamilton po kvalifikaci ve Španělsku. „Mají na zadní části vozu ohebné křídlo, díky kterému získali minimálně tři desetiny.“

Jen o dva týdny později v Monaku ukázal Hamilton na Red Bull znovu. Opět to bylo v souvislosti s kvalifikací ve Španělsku.

„Myslím, že musíme pokračovat v tlaku na FIA, aby věci lépe kontrolovala. Když se podíváte například na minulý závod, museli jsme všichni v kvalifikaci udržovat deky (na pneumatikách). Red Bull si je mohl sundat dříve, což nikdo jiný udělat nemůže. Takže si myslím, že prostě musíme zajistit, aby to bylo pro všechny konzistentní...“

O co šlo? Mechanici sundali Verstappenovi zahřívací deky z kol. Trvalo ale dalších 37 sekund (podle našeho měření u předních kol), než vyjel na trať.

Na první pohled je to nelogický přístup. Zahřátí pneumatik je naprosto klíčové. Už před několika lety se však zjistilo, že týmy pneumatiky přehřívají. Díky vysoké teplotě se pneumatika dostane na požadovaný minimální tlak, který před víkendem definuje Pirelli. Jakmile jezdec vyjede na trať a pneumatika má „normální“ teplotu, která je nižší, tlak se dostane pod tuto úroveň. Podhuštěná pneumatika je rychlejší.

Nově bude považováno za podezřelé, pokud mezi sundáním deky a vyjetím jezdce uplyne více než 30 sekund. V takovém případě by tým musel sportovním komisařům situaci vysvětlit.

Doporučujeme

Články odjinud