V zákulisí se diskutuje o přesné podobě pravidel pro rok 2021. Technické změny jsou na papíře a viděli jsme několik kreseb. Formule 1 nyní uveřejnila skutečný model vozu.
Veřejnost může poprvé vidět skutečný model auta pro rok 2021. Není to kresba nebo umělecká představa, ale zmenšený model (1:2) pro testování v aerodynamickém tunelu.
Technická skupina formule 1 pracovala na návrhu nového vozu zatím převážně prostřednictvím CFD (Computational Fluid Dynamics), což jsou počítačové simulace proudění kapalin. Podobně začíná testování nových dílů při klasickém vývoji vozu.
F1 už dříve testovala model loňského vozu a model pro rok 2021 se 13palcovými pneumatikami.
Nyní poprvé proběhl test celé sestavy. Model je vyroben přesně tak, jak vypadá současná vývojová verze vozu pro rok 2021. Není ale konečná. Očekává se, že bočnice nebo zadní křídlo zůstanou, ale například přední křídlo se ještě může proměnit.
Foto: F1
Zobrazený model má velikost 50 %, což je je méně (60 %), než používají některé týmy a než je pravidly stanovené maximum. Menší model zvolila F1 z toho důvodu, aby mohla lépe studovat proudění vzduchu za vozem.
Test modelu proběhl v aerodynamickém tunelu Sauberu. Podle F1 budou obecné výsledky sdíleny se všemi týmy. O provoz tunelu se postarala nezávislá poradenská firma, aby bylo zajištěno, že Alfa Romeo nezíská výhodu.
Test v tunelu měl potvrdit závěry ze simulací CFD. Jedním z hlavních cílů změn je, aby vůz neztratil při jízdě za jiným vozem příliš mnoho přítlaku. Dnes je to okolo 50 %, nově to má být 5 až 10 %. Podle Tombazise nepřinesly výsledky žádná velká překvapení. Vše je takové, jaké má být.
Podle Symondse jsou výsledky „ve skutečnosti nad rámec toho, co jsem si myslel, že bychom mohli dosáhnout, když jsme zahájili projekt. S konfiguracemi, které máme nyní, jsou výsledky výjimečné.“
Foto: F1