Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Clive Rose
 Foto: Getty Images / Clive Mason
6
Fotogalerie

FIA se zeptala jezdců, zda souhlasí se svatozáří. Jak odpověděli?

Ochranný oblouk (halo, svatozář) by měl být ve formuli 1 zaveden v roce 2018. Jaký je názor jezdců?

Vozy pro letošní sezónu mají být nejen rychlejší ale také lépe vypadat. Kdyby se vloni všechny týmy dohodly, mohl vzhled letošních vozů významně narušit ochranný oblouk. To se ale nestalo a jeho zavedení bylo odloženo na sezónu 2018.

O svatozáři se hodně diskutuje na všech úrovních. Podle Auto Motor und Sport se FIA oficiálně zeptala na názor také jezdců.

Dne 10. ledna kontaktovala 22 jezdců s otázkou, zda souhlasí se zavedením svatozáře. Nevíme, o jaké jezdce přesně šlo, ale je celkem pravděpodobné, že seznam byl podobný loňskému startovnímu roštu – jen Lance Stroll asi nahradil Nica Rosberga.

Výsledky? Zatím přišlo 16 odpovědí: 

  • 7 jezdců je proti svatozáři
  • 5 je pro
  • 4 jezdci mají neutrální stanovisko (nejsou pro a ani proti)
GettyImages-598646206.jpgGettyImages-598656028.jpgGettyImages-598656052.jpg
GettyImages-613010570.jpgGettyImages-625667580.jpgGettyImages-625677820.jpg

Pokud by negativní postoj jezdců převážil, může to opět zpochybnit zavedení ochranného oblouku nebo vyvolat snahu o nalezení něčeho jiného. 

FIA nedávno vyvrátila obavu, že v případě převrácení vozu na bok se jezdec nedostane ven. FIA zkusila převrátit vůz formule 3 a člověk uvnitř vozu se ven dostal.

Kromě designu ale existují stále další argumenty proti — od narušení DNA formule 1, přes zhoršený výhled až po klaustrofobické pocity jezdců. Samozřejmě platí i to, že se jezdec dostává hůře nejen z vozu ale také do něj.

Foto: Getty Images / Clive Mason, Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud