Čtyřnásobný mistr světa Lewis Hamilton si myslí, že jiné sporty jako fotbal odvádějí lepší práci ve využívání sociálních médií.
Hamilton nedávno kritizoval navrhovaný profil okruhu pro chystanou velkou cenu F1 v Miami, když se nechal slyšet, že nerozumí tomu, proč vedení F1 v takových případech nekonzultuje celou věc se samotnými závodníky.
Hamilton v tomto směru neočekává změnu přístupu vedení F1, pokroku však podle něj F1 pod vedením Liberty Media dosáhne v oblasti sociálních médií.
Na otázku, jestli budou v budoucnu více zohledňovány názory jezdců, odpověděl: „Ne. Až dosud tomu tak nikdy nebylo, takže nečekám, že se tak stane v budoucnosti.
Věřím ale Chasovi (Careymu, výkonnému řediteli F1) a jeho týmu v tom, že chtějí přinést změnu. Skutečně, formule 1 je v porovnání s NFL či fotbalem a dalšími velkými sporty zaseknutá v době kamenné. Snažíme se je dohnat, ale je to dlouhý proces.
Je to pro Chase velký úkol, přišel sem teprve před několika lety, předtím nemohly sociální sítě dovnitř. Bernie (Ecclestone, bývalý výkonný ředitel F1) tvrdil, že nejsou důležité. Nyní je něco tak velkého jako sociální sítě velmi významné, je to skutečně silná platforma a teď je k dispozici, pokud ji lidé chtějí využívat.“
Kromě plánovaného závodu v Miami pro rok 2019 se rovněž hovoří o první velké ceně vozů formule 1 ve Vietnamu. Více než čtvrtina současných podniků v kalendáři - Bahrajn, Čína, Singapur, Abú Dhabí, Rusko a Ázerbájdžán - se do kalendáře připojily od roku 2004.
Podle Hamiltona je vstup F1 do nových zemí skvělou příležitostí, zároveň však varuje, že rozrůstání kalendáře musí být smysluplné.
„Je to skutečně pomalý proces, vysílat formuli 1 po celém světě. Je šílené si pomyslet, že formule 1 je v tolika oblastech stále neznámá, přestože je globální a běží v televizi,“ řekl Hamilton.
„Je potřeba udělat více, podle mě ale dělají správné kroky. Mít více závodů v USA je správné. Těším se na to, ale samotné závodění pořád musí být extrémně vzrušující.“
Foto: Getty Images / Charles Coates