Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Defekty byly ve skutečnosti čtyři. Silverstone upraví obrubník

V průběhu prvního závodu v Silverstonu došlo k mnoha problémům s pneumatikami.

Pirelli včera uveřejnilo tiskovou zprávu, v níž uvedlo, že za defekty Sainze a obou jezdců Mercedesu stojí kombinace několika faktorů. Silverstone je na pneumatiky náročný (zejména na levou přední). Kvůli výjezdu safety caru stavěli téměř všichni jezdci. Druhý stint na tvrdých pneumatikách byl velmi dlouhý – skoro 40 kol.

Problémů s pneumatikami bylo ale více. Jezdci si stěžovali na zářezy v pneumatikách. Po kvalifikaci proto došlo k výměně pneumatik na vozech Bottase, Ocona, Verstappena a Vettela. První desítka sice musí startovat na sadě, na které zajela v Q2 nejrychlejší čas, ale v případě poškození pneumatik je na doporučení Pirelli a pod dohledem FIA možná výměna.

V kvalifikaci jezdci odjeli jen jedno rychlé kolo, takže pneumatiky toho na kontě opravdu mnoho neměly. Podle Pirelli je pravděpodobné, že pneumatiky poškodil štěrk, který dostal na trať Hamilton po svých hodinách. Když je pneumatika horká, je měkká a snadno se poškodí štěrkem... i když je pravdou, že štěrk v kačírku musí splňovat určité parametry a neměl by být ostrý.

Zářezy jsme ale viděli také po závodě. V Silverstonu proto dojde k úpravě obrubníku mezi zatáčkami 13 a 14. Existuje možnosti, že právě tento obrubník způsobil poškození pneumatik v situaci, kdy byli jezdci moc širocí. Bude proto prodloužen a vrácen více méně do stavu, v jakém byl vloni.

Defekt na voze Kvjata

Kromě tří spektakulárních defektů na konci závodu jsme viděli ještě jeden s mnohem většími důsledky. Na voze Kvjata, který boural, byl také defekt, i když pomalý.

„Kvjatova pneumatika je evidentně úplně odlišná situace,“ řekl Mario Isola, kterého cituje Motorsportweek. „Šlo zřejmě o pomalý defekt. Chceme pneumatiku prozkoumat hlouběji.“

Kvjatova pneumatika proto byla odeslána do sídla Pirelli v Miláně. 

F12020GP04SIL_AkSq.jpgF12020GP04SIL_OoUl.jpgGettyImages-1263397791.jpg

„Jak si asi dokážete představit, pneumatika není v dobrém stavu,“ vysvětluje Isola. „Je poměrně dost zničená, ale díky naší laboratoři můžeme provádět mikroskopickou analýzu a jít dovnitř prvků pneumatiky a provádět pečlivější analýzu, takže jsem přesvědčen, že může najít důvod.“

„Ale nejsem si stoprocentně jistý, že se jednalo o selhání pneumatiky. Pneumatika je určitě rozbitá. Někdy, a nebereme to jako předpoklad, máte například rozbitý ráfek, což vede k okamžité ztrátě vzduchu. Pak to vypadá jako selhání pneumatiky, ale nejde o selhání pneumatiky.“

Pirelli o tomto víkendu nasadí měkčí pneumatiky. Zvýší ale také minimální požadované tlaky. 

Doporučujeme

Články odjinud